rustig dagje

25 augustus 2012 - Koh Tao, Thailand

Vanmorgen om 08.30u met de 'taxi' zijnde in de laadbak v d pick up van het hotel, naar Mae Haad 'de stad' geweest. 't Is te zeggen Joeri en ik deden dat, de meisjes bleven luieren tot we terug waren. We gingen er alle gauw een nieuwe snorkel voor Joeri kopen want het lukte niet zo goed en na wat info van de plaatslijke 'dive master' wist mijn ventje precies wat hij hebben moest... Gelijk ook een hoesje voor het fototoestel gekocht, zodatals die camion da kan, wij ook! we toch wel foto's kunnen maken onder water :-) niet dat ik dat nu goed kan maar het geeft toch een idee. We regelden voor maandag de boot terug alvast en de aansluitende nachttrein richting Bangkok, weer een zorg minder. Daarna gingen we dan op zoek naar brommerkes want dat was ons doel uiteindelijk, er is keuze zat en voor €5 per dag (per brommer) huren we 2  stuks tot zondag... kunnen we weg wanneer we willen. Goei machientjes, is ook wel nodig als je ziet hoe de weg erbij ligt en hoe steil het bij momenten is... omhoog valt het goed mee, luid toeterend omhoog (je ziet geen tegenliggers komen met al die bochten... dus tuutuut) maar naar beneden is best spannend... vooral op de gravel stukken. Mijn naam is nu 'captain slow' op de baan!

als een visTegen 10u zijn we weer bij het hotel en gaan we met zijn allen ontbijten, op een terrasje met zicht op zee... da's kei gezellig en als we daar mee klaar zijn... zwemmen en het nieuwe speelgoed testen natuurlijk. De snorkel van Joeri werd goedgekeurd en het hoesje om over het fototoestel te doen is ook waterdicht in tegenstelling tot het wegwerpdingvis dat we mee hadden, dat ding werkte gewoon niet en het was lek. Maud had haar knie al wat opengehaald tegen we goed en wel geinstalleerd waren maar niets erg. Ze hield het verder bij wat chillen op een handdoekje met een ice tea erbij. Mila zocht weer naar de bovenkant van het water en wij gingen met het fototoestel op pad. Veel gezien, veel getrokken en hoewel er niet veel deftigs tussen zat, vinden we het toch wel leuk.

Omdat we niet al te lang in de zon konden uithouden (parasollekes waren allemaal bezet) gingen we kort na de middag middag iets anders doen. Eerst een fris doucheke want met zo'n zeewater kop kan ik nie buiten komen he... En dan met de brommers terug naar 't stad, eerst even op verkenning en wat eten. Natuurlijk moeten we ook alle winkeltjes zien maar is het er toch weer te warm voor... het lijkt al vlug meer op strompelen. Iedereen kiest een armbandje of enkelbandje, Joeri een halsketting (ne vis).magnummmmmm Ikzelf vond ook nog een toffe 'harembroek' en Mila een zwemzak... We zetten ons ergens op een drempel om een ijsje te eten, Magnum chocolate truffle mmmmmmmmm da's kei lekker!

De terugweg doen we weer heel rustig, we hebben geen zin om onderuit te gaan natuurlijk en al zeker niet met dotjes van kinderen achterop... Maud zit bij mij omdat ze net als ik liefst een slakkengangetje aanhoudt. Onderweg zien we hier altijd veel straathonden, die hangen hier massaal rond blijkbaar en aan kastreren heeft nog niemand gedacht waarschijnlijk. Het is toch altijd wat zielig hoewel die beestjes zich wel schijnen te amuseren, we noemen ze allemaal 'rakker' dat is eenvoudig en weet je meteen over wie het gaat.

daar boven eten weHet avondeten nuttigen we weer tussen de poezen, vinden we wel leuk. Dit keer zaten we aan een laag tafeltje op een kussentje dat op de grond ligt. Best gezellig en tegenstelling tot wat ik dacht, kon ik het lang volhouden zonder last in de rug te krijgen... bij de meisje was het wat anders, die hun benen sliepen al voor we thuis waren;-)

De dag was weer snel om... morgen zal 't wat van 't zelfde worden waarschijnkijk.

Dadaaaaa

1. Karen:
    25 augustus 2012
    Leuk dat je nu ook foto's onder water kan nemen. Die gaan ongetwijfeld allemaal supermooi zijn. Kei spannend zo met die brommers naar beneden rijden. Ik zou ook bijna stilstaand naar beneden rijden, denk ik. Nog veel plezier!
    Groetjes
    Karen
  2. Tamara, hans en lowi:
    25 augustus 2012
    het zag er weer een superleuke dag uit, mila keistoer met haar klakske vind ik, wel een raar verkeersbord, ti's daar precies wel echt steil naar beneden? Had mila geen schrik dan achteraan op de brommer bij joeri of heeft die ook rustig gereden? Geniet nog van jullie laatste dagen op dat prachtige eiland, want hier is het maar friskes vandaag 18graden.
    Lowike slaapt al goed door nu, gisteren geslapen van 21h tot 2h, papke en terug geslapen tot 7h45, zalig heb ik toch al een beetje meer nachtrust nu ik terug aan het werken ben, wat toch wel vermoeiend is met mijn been. Allez de groeten en tot morgen, xxxxx
  3. Caroline:
    Hey,

Wij hebben ook ne rakker thuis!! Precies of wij zitten nu ook in Thailand!;-)

Groetjes,
    Caroline
  4. Peggy:
    25 augustus 2012
    Je kan gerust zijn, ik ga zo ongeveer in slowmotion naar beneden en Joeri doet het ook rustig aan hoor, Mila heeft nog gene schrik gehad zegt ze... Het is er echt steil ja maar dat verkeersbord is er toch over zenne, da kan nie he, je zou naar beneden vallen! We moeten altijd lachen als we da bordje zien, iemand heeft dat waarschijnlijk verkeerd opgehangen... de grapjas van Koh Tao vermoedelijk...
  5. Peggy:
    26 augustus 2012
    @ Caroline,

Wij wisten al wel dat den Dirk nen echte rakker was!!

MVG, Joeri